Træning

Motionstræning

Motionscykling er for alle der har en racercykel og er over 16 år. Der køres ikke for at vinde, men for at komme i form. Vi kører ikke alle lige hurtigt. Men som motionist gælder det i lige så høj grad om at være med og opleve naturen. 

Det er vigtig at man oplyser til gruppen man køre i, hvis man har noget der gør at man evt skal have medicin ude på turen, så gruppen evt kan hjælpe. Det kan være diabetis, allergiske reaktioner, eller andet vigtig. Og at man evt har det med man evt skal have for at afhjælpe dette. Det også vigtig at man har sit sygesikringskort eller kopi af dette med. Man kan evt downloade 1-1-2 appen til sin tlf. Så kan alarmcentralen se hvor man ringer fra, hvis man står et ukendt sted og skal have hjælp. Man køre ud sammen og kommer hjem sammen. Og man hjælper hinanden. Husk at medbringe slanger og pumpe.

Motion er opdelt i forskellige grupper. Dem kan du læse om nedenfor. 


Info om Grupperne

Motion er opdelt i forskellige grupper.  Disse er A. For de skrappe og klubbens licensryttere. B. For de øvede og dem som vil køre lidt stærk. C. For de mindre øvede. D. For de nye. 

Dog er det ikke sikkert at der pt. køres i gruppe C/D. Pga. manglende kaptajner til disse grupper.

Tjek ud på FCC Facebook side angående træningen. Her kan medlemmerne lægge op hvis de køre en C-D tur.

Vi kører efter færdselsreglerne og det er påbudt at køre med hjelm. Dog er tristyr ikke tilladt.

Træningstider

Der cykles normalt fra Alm. Brand Bank. På Vejlevej.

Det er onsdage fra kl. 17:30. Og Søndage fra kl. 10:00. Dog kan vind og vejr gøre at fremmødet ikke er så stor.

Tiderne i de mørke måneder kan ændres.  Så evt. opslag på klubben Facebook side.

Der køres normalt ikke fra oktober til marts. Dog vil der blive lavet opslag på facebook fra medlemmerne hvis de køre.  Med startsted og tidspunkt.

Gruppe inddelingen

Det er vigtigt at vælge den gruppe der passer til en, ud fra de oplysninger der står i de forskellige grupper. Man kan altid dreje fra. Men det vigtig lige at informere de andre hvis man gør.  Og senere på sæsonen kan man, hvis an vil evt. rykke en klasse op. Er man stærk nok. Kan man også hjælpe dem som måske ikke er så stærke i ens gruppe.

Alle ud. Alle hjem.

Gruppe A/Licens

I denne gruppe cykler de hurtige drenge M/K.

  • Der cykles intensivt og sportsagtigt uden turleder.
  • Gennemsnithastigheden ligger på +30 km/t.
  • Distancer: Åben.
  • Køretiden: Åben.
Træning med instruktør
Motion
Gruppe B. For øvede.

  • I gruppe B cykler de, som ikke vil køre helt så stærkt, som de gør i gruppe A.
  • Gruppe B er for de cykelmotionister, som har lyst til at presse sig selv og køre intensivt.
  • Gennemsnithastigheden ligger på mellem 28-30 km/t.
  • Distancer: 70/75 km. Kan øges hen over sæsonen.
  • Køretiden: Ca.3 timer. Kan øges hen over sæsonen.
Gruppe C. For de let øvede

  • Her cykles frisk til, men ikke så hårdt som i gruppe A og B.
  • Gruppe C er også for de medlemmer, som rykker op fra gruppe D.
  • Gennemsnithastigheden ligger mellem 24-27 km/t.
  • Distancer: 50/55 km.
  • Køretiden: mellem 2 til 2,5 timer.
Motionstur til Silkeborg
Motion2
Gruppe D. for de nye.

  • I denne gruppe kan man ofte møde nybegyndere og de erfarne hyggecyklister.
  • Gennemsnitshastigheden ligger mellem 18-23 km/t.
  • Distancer: 20/30 km.
  • Køretiden: Ca.1,5 time.