Udskriv
Kategori: Træning
Visninger: 4830

Motionscykling er for alle der har en racercykel og er over 16 år. Der køres ikke for at vinde, men for at komme i form. Vi kører ikke alle lige hurtigt. Men som motionist gælder det i lige så høj grad om at være med og opleve naturen. 

Det er vigtig at man oplyser til gruppen man køre i, hvis man har noget der gør at man evt skal have medicin ude på turen, så gruppen evt kan hjælpe. Det kan være diabetis, allergiske reaktioner, eller andet vigtig. Og at man evt har det med man evt skal have for at afhjælpe dette. Det også vigtig at man har sit sygesikringskort eller kopi af dette med. Man kan evt downloade 1-1-2 appen til sin tlf. Så kan alarmcentralen se hvos du ringer fra, hvis man står et ukendt sted og skal have hjælp. Man køre ud sammen og kommer hjem sammen. Og man hjælper hinanden. Husk at medbringe slanger og pumpe.

Motion er opdelt i forskellige grupper. Dem kan du læse om nedenfor.

Vi kører efter færdselsreglerne og det er påbudt at køre med hjelm. Dog er tristyr ikke tilladt.

Alle er velkomne.

Træningstider: (Dog ikke fra oktober til Marts. Her henvises til klubbens Facebook side)

Der cykles normalt hver tirsdag kl. 18:00. Torsdag kl. 18:00. Samt søndag kl 10:00. Dog kan tiderne laves om i de mørke måneder. Der køres fra klubben på Prangervej 2. 7000 Fredericia. 

Motionsformand og Kaptajner:

Motionsformanden er kontaktperson ved spørgsmål der relaterer sig til motionstræning.

Pt. er motionsformanden. Mik Andersen 5350 1049.

Gruppeinddeling

Det er vigtigt at vælge en gruppe der passer til én. Og senere på sæsonen så rykke en klasse op. Er man stærk nok. Kan man hjælpe dem som måske ikke er så stærke.

Gruppe A. Åben gruppe

  • I denne gruppe cykler de hurtige drenge M/K.
  • Der cykles intensivt og sportsagtigt uden turleder.
  • Gennemsnitshastigheden ligger på +30 km/t.
  • Distancer: Åben.
  • Køretiden: Åben.

Gruppe B. For de øvede.

  • I gruppe B cykler de, som ikke vil køre helt så stærkt, som de gør i gruppe A.
  • Gruppe B er for de cykelmotionister, som har lyst til at presse sig selv og køre intensivt.
  • Gennemstithastigheden ligger på mellem 28-31 km/t.
  • Distancer: 70/75 km. Kan øges hen over sæsonen.
  • Køretiden: Ca.3 timer. Kan øges hen over sæsonen.

Gruppe C. For de let øvede.

  • Her cykles frisk til, men ikke så hårdt som i gruppe A og B.
  • Gruppe C er også for de medlemmer, som rykker op fra gruppe D.
  • Gennemsnitshastigheden ligger mellem 25-27 km/t.
  • Distancer: 50/55 km.
  • Køretiden: mellem 2 til 2,5 timer.

Gruppe D. For de nye.

  • I denne gruppe kan man ofte møde nybegyndere og de erfarne hyggecyklister.
  • Gennemstinshastigheden ligger mellem 18-23 km/t.
  • Distancer: 20/30 km.
  • Køretiden: Ca.1,5 time.